Ascultand linistea

M-am intors, cred, de trei ori in acelasi loc, crezand ca poate voi avea curajul sa spun ceva, dar de fiecare data m-am fastacit si am plecat. Ma simteam atat de ridicol …Mereu pe punctul de a spune ceva…Cuvintele  – niste bolovani…Eram prea slab sa le pot urni – ele imi zdrentuiau cerul gurii. Taceam si prelungeam tacerea. Pe care o uram, dar care totusi ma linistea, ma incuraja. Dusmanul meu ca cel mai bun aliat al meu. Nimic definitiv nu fusese rostit inca. Inca…!

In locul cuvintelor greoaie pe care probabil ca ar fi trebuit sa le bolborosesc ma multumeam sa te caut cu privirea. Eram mereu aproape, te vedeam mereu si tu m-ai fi putut vedea mereu. In fata ta, in spate, in stanga si in dreapta. Eram acolo unde nu te asteptai sa fiu –  paseai peste mine. Eram ca vantul ce adie printre frunze.Te atingeam cu umbra mea . Ma lasam mangaiat de umbra ta. Erau cu mine un gest, un semn, o privire, un zambet…Mi se pareau ca ele spun atat de mult, ca poate le vei intelege, ca vor rosti ceva ce limba mea carnoasa si greoaie nu poate sa rosteasca…

                    Speram sa rupi tacerea

                                                   – sa cada in intuneric toate formele

              – sa se prabuseasca in liniste toate zgomotele.

                                  sa ramana doar un cuvant!

Mereu trebuie sa spunem ca –  exista un moment. Orice lucru bun se petrece intr-un moment. Si nici un lucru bun nu dureaza mai mult de un moment – important este insa ca a durat macar un moment. Cel putin asa ni s-a parut noua…Oricum doua momenturi  suna deja aiurea, sa fim seriosi…

Esti in miscare, esti in trecere, devii. Te apropi de un loc, il surprinzi asa cum este el, il cercetezi cu coada ochiului, il asculti, ii auzi toate zgomotele, si-l parasesti. Il depasesti. Il lasi in urma, cu formele si sunetele lui.

In goana ta exista un moment cand se surpa toate zgomotele, cand aerul este inundat de liniste grea, cand nu se aude decat respiratia ta si cum se roteste lantul de la bicicleta. Cand nu ramane decat tacerea…Atunci merita sa o asculti …

Leave a Reply

