In pat cu strainul I

Sufar probabil de o boala. Nu sunt singurul care recunoaste asta, iar multi vorbesc despre ea fara sa-si dea seama ca au de-a face cu o boala – suntem multi, cred ca majoritatea sufera de aceasta boala. O boala a somnului si a viselor, a somnului parasit de odihna. A somnului ce a devenit numai un leac al uitarii. ..

Dorm pentru ca maine sa pot relua acelasi spectacol, al carui regizor nu sunt eu si in care nu-mi gasesc locul. Dorm, pentru ca si maine sa pot juca aceleasi roluri, care nu ma definesc sau nu mi se potrivesc. Dorm pentru ca maine sa pot asculta aceasi piesa pe care am ascultat-o de atatea ori pana acum si sa pot spune  – e alta, una noua!

In fiecare dimineata imi aleg din cufar masca, mototolita si murdara. Ii netezesc colturile ponosite, o curat de jegul de ieri, o colorez pe ici pe colo … Ar trebui  sa-i redau prospetimea pe care a avut-o odinioara, insa nu-mi mai pasa. E buna si asa. Nu mai stiu de ce am purtat-o prima data si nici nu mai tin minte ce insemna pentru mine atunci. Dar nici nu mai conteaza – sunt atat de obisnuit cu ea. Am purtat-o atata vreme si o voi purta si maine, si poimaine, zi de zi, din nou si din nou. 

Cred ca a existat o vreme cand masca te facea sa devii un strain. Daca fata iti era acoperita de o masca, te transformai si deveneai un strain – altcineva sau altceva. Acum masca este cea care ne face cunoscuti, care ne face intrarea pe scena. Datorita ei suntem cei care suntem – actori, sudori, directori, parinti, constructori.                          

                      E o simpla masca de carton…Ce ne-am face fara ea?

                                                              *

As dori sa cred ca a scapa de masca ma va face sa fiu mai uman sau, daca nu, ca masca pe care o port zi de zi va fi una umana. As dori ca cel care se culca seara de seara fara masca sa nu fie strainul.

                             masca1

                             O simpla deshertare –

                                                         sper ca nu in deshert!

4 responses to “In pat cu strainul I

  1. Ca un exercitiu de imaginatie daca vrei, cum ar fi oare fara masca?

  2. la acest exercitiu de imaginatie, care nu vreau sa fie unul simplu, ma provoc in fiecare zi. trebuie sa construiesc ceva, chiar daca nu exista nimic acolo

  3. E bine. S-ar putea sa ai o surpriza placuta si sa vezi ca exista. 😉

  4. da sa speram 🙂

Leave a Reply

