In pat cu strainul 2

                        Imi traiesc viata, zi de zi – viata traieste prin mine, zi de zi.

E greu sa pot spune pe care dintre aceste doua afirmatii o inteleg mai bine si mai deplin! Uneori mi se pare ca prima imi spune mai multe decat cealalta, care nu-mi place. Alteori, recunosc ca cea de-a doua se ascundea mereu in spatele celei dintai, chiar daca eu nu credeam asta, razand zdravan de ignoranta mea.

Oricum ar fi, iata-ma pe mine, aici, acum – iata-ma! 

Sunt captiv intr-un anumit mod de a fi, al unui anumit mod de a exista. Ma refer aici la tot, la aproape tot – la patul in care ma culc, la masina pe care o am, la oamenii pe care ii intalnesc, cu care discut, la confortul meu, la stresul si necazurile mele. La privelistile pe care viata mi le-a asezat in fata, la oportunitatile pe care mi le-a dat si la cele pe care mi le-a refuzat. La modul cum gandesc, arat, ma misc, vorbesc…Ma refer aici chiar si la mersul pe bicicleta sau la blogurile pe care le vizitez. La acest blog, chiar…Ma refer la gesturile pe care le fac, constient sau nu, despre care cred ca sunt ale mele, care cred ca ma reprezinta, dar care sunt , de fapt, ale omenirii intregi.

Ma refer la faptul ca, iata, imi pot taia unghiile si imi pot spala hainele… Le spala o masina automata, le parfumeaza, le si usuca in mare parte. Toate astea tin de lumea mea…De o lume care ma leagana in dansul elegant al tentaculelor ei. De o lume in care pot dormi linistit – nu spun ca ma odihnesc, nu spun ca visez, ci ca dorm.

6 responses to “In pat cu strainul 2

  1. Cred ca ambele afirmatii sunt adevarate, in sens de reale si nu e nimic fals sau urat in ele. Nici nu ai putea spune daca e una mai urata sau mai proasta decat cealalta. Conteaza stadiul si starea in care esti tu. Ce alegi sa fi si daca stii pentru ce traiesti. Daca rezolvi ghicitoarea cu menirea, inseamna ca traiesti si ai scapat si de masca. Pe mine nu ma ingrijoreaza masca si chiar gasesc exagerata descrierea din postul 1. Masca arata o personalitate. Adevarata sau falsa. Pe cine intereseaza si cui ii pasa daca e adevarata sau falsa?! Si masca ne-o punem pentru ca traim. Ca traim cu altii. Ca vrem lucruri prea multe decat putem duce. Daca am trai singuri, am mai avea nevoie de masca? Ideea e stupida, nu am putea trai singuri. Deci, masca vine la pachet. Am avea-o oricum. Singuri fiind, daca am vrea sa radem ar trebui sa facem o alta fata si sa jucam un rol, ca sa ne facem sa radem. Am invata sa fim, din cand in cand, schizofrenici. Intr-adevar, in fiecare zi vad mii de masti in jurul meu. Si cu toate acestea, cunosc oameni care nu poarta masca. Oamenii astia chiar au fost cadorisiti de catre domnul Dumnezeu sa traiasca fara masca de carton. Si daca citesc iar postul 2, de fapt, masca de ieri nu inseamna decat viata si captivitatea ei. Si deja logica devine complicata si incepem dintr-un punct si terminam fara sa dezlegam ghicitoarea. Si, in final o sa concluzionam ridicand din umeri, asa e viata. Pentru unii dintre noi, poate ca ceea ce traim nici macar nu e viata noastra. Pentru ca nu putem alege pentru noi, nu avem ce alege, nu stim ce sa alegem, nu avem incotro, traim pentru altii. Si atunci ce sa faci? Sa innebunesti? Nu, te apuci sa traiesti. Cum? Asa cum te pricepi. Ce, asta inseamna ca ti-ai pus o masca? Daca reusesti sa te definesti-intelegi (individ/ personalitate), esti cel mai castigat. Restul e viata. Cu masca sau fara masca.

  2. Si mi-am amintit ceva. O povestioara spusa de un intelectual cu credinta in Dumnezeu. Vroia sa ia o decizie si nu se putea hotari ce sa faca. Asa ca s-a dus la o maica sa-i ceara sfatul. Si acea maicuta inteleapta ia spus: “Dute unde vrei si fa ce vrei. Cruci sunt peste tot”. Asta daca ajungem sa vorbim si despre religie sau ce cautam noi pe Pamant, ca doar noi am inventat mastile. „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, SĂ SE LEPEDE DE SINE, să-şi ia crucea în fiecare zi şi să Mă urmeze.”

  3. !!! Te rog ceva. In ultimul comentariu am facut o greseala. Corect este Du-te. Multumesc

  4. prea putin conteaza greselile gramaticale atunci cand se incearca transmiterea a ceva important. 🙂
    ai fost foarte aproape de mine atunci cand ai spus ca masca inseamna “viata si captivitatea ei”.
    insa acolo unde se afla problema acolo se afla si dezlegarea.
    cat despre cruci – as indrazni sa spun ca pentru a vedea crucile de peste tot, fiecare dintre noi trebuie sa stie sa-si poarta crucea, iar masca pe care viata i-a dat-o o poate indura findca este una temporara.

  5. esti deprimat?

  6. nu! adica da! daca cei din jurul meu sunt incerc sa nu fiu si eu asa. nu cred ca viata merita (?) s-o traim deprimati.
    exista insa lucruri care te pot face sa crezi ca viata asta nu ti mai apartine – radacina adevarata a depresiei?

Leave a Reply

