Despre culori

Imi este greu sa-mi dau seama daca am sau nu dreptate, mai ales ca este vorba despre o problema extrem de subiectiva – culoarea, si este vorba despre o restaurare – nu pot sa stiu exact cum arata odata ceea ce este restaurat.

Este vorba despre casa natala a lui Lucian Blaga, din Lancram. Mi-a placut, fiindca a ramas asa cum probabil ca a fost si atunci cand s-a nascut Blaga. Interioarele, cel putin, si-au conservat foarte bine forma unei case batranesti. Ca muzeu insa lasa foarte mult de dorit, ramanand captiva tiparelor invechite de realizare a unui muzeu, desi scrierile lui Blaga ar oferi cred eu o sursa bogata de inspiratie pentru cineva care vrea sa creeze un muzeu genealogic –  cateva fotografii, un cufar, cam atat!

Ma asteptam sa gasesc acolo linistea deplina care respira parca si din paginile scrise de Blaga, insa in curtea casei – muzeu, nu stiu exact ce se mai afla acolo, urla din plin o manea. Normal – e made in RO. Mi-a atras atentia insa interesul celui care lucra(?) acolo (apare si in foto), care, vazand ca eu ezit la poarta, surprins oarecum de muzica si de culoare, a iesit invitandu-ne sa intram. Ne-a spus chiar ca nu ne costa nimic, numai sa intram o clipa. Mi-a placut, fiindca insistenta lui mi-a dat impresia ca ii pasa de faptul ca un consatean de-al lui ii atrage pe alti oameni la el in sat. Ah, da, intrarea este 2 lei!!!

Problema mea este insa culoarea – acest albastru, probabil ca este cel autentic, insa nu sunt sigur ca se potriveste. Nu stiu cat de mult l-ar fi linistit pe Blaga. Va las pe voi sa decideti…

DSC08770

DSC08769

8 responses to “Despre culori

  1. simpatizezciupercute

    mmmm.pare un pic cam dubioasa culoarea

  2. in foto arata chiar mai bine. nu stiu ce sa zic, fiindca gusturile sunt impartite, dar eu nu cred ca se potriveste

  3. simpatizezciupercute

    mneeaaah, that’s soo not ok:D

  4. si daca te gandesti ca mereu am vrut sa vad aceasta casa…

  5. simpatizezciupercute

    mmmm.then don’t let the colour ruin your joy;).enjoy it

  6. da, mai ales ca nu pot face nimic. culoarea – este acolo sa ramana

  7. simpatizezciupercute

    ok. cred ca incep sa iti inteleg dezamagirea

  8. cu o culoare ca asta,nu cred ca Blaga a putut cugeta la nemurirea sufletului.Mai degraba cred ca,aceasta casa era alba ca varul,numai ca ,poate asa o fi moda…si au varuit-o altii ca sa “iasa in evidenta” .
    imi place sa am o parere,chiar daca nu e tocmai cea mai potrivita 🙂

Leave a Reply

