Aigoloehra si arutcetihra

Cei care vor citi aceste cuvinte sa nu creada ca vreau sa atrag atentia neaparat, prin ceva iesit din comun, sau ca am luat-o razna. Sau, poate, am luat-o razna, insa chiar nu vreau sa spun nimic iesit din comun. Ca si cuvintele de mai sus revolta mea este una absurda. Este simplu de vazut ca aici mai sus arheologia si arhitectura si-au luat hainele pe dos. Daca era dupa mine nici nu le-as mai fi imbracat, le lasam sa umble goale prin lume, in felul asta as fi vazut si eu ceva frumos. Atat una cat si cealalta au in ele radacina greaca a archeului, a principiului si a fundamentului. Una il cauta, cealalta construieste pe el. Cel putin asa ar trebui sa fie…Insa nu despre cuvinte vreau eu sa vorbesc, da-le la naiba, ci despre ceea ce vad atunci cand merg cu bicicleta.  Pe scurt – urasc, cu carne si sange, ansamblurile pentru HABITAT – LOCUIT- TRAIT-VIETUIT, sau cum le-am mai putea numi,  care se construiesc in Brasov. Nu ma refer la cele care se construiesc aiurea pe campii – sa fie, daca sunt clientii si tigle, de ce nu. Ma refer la cele care au la fundatie obsesii de poeti blestemati si viziuni de politicieni exilati, la acele cartiere facute din pretentia de a fi cat mai altfel – adica mai izolate, mai in natura, mai cu vedere si panorama, adica mai exilate, mai artificiale, mai marginite .

Cred ca, la unii,  exista aceasta pretentie de a te izola – De a te cocota cat mai sus pe dealuri virgine, de unde sa poti admira muritorii care se inghesuie in blocurile comuniste. Probabil ca asta le ofera o oglindire a reusitei din viata.

 Cu ce ne alegem – sapaturi, defrisari, betonari, distugerea peisajului.

                 Imag211

Imag192

Aceste doua poze sunt doua poze blande si inofensive – poate ca am sa mai aduc si altele. Dar nu despre ele este vorba, ci despre ceea ce vedem, despre ceea ce vom vedea.

Va deveni Brasovul mai bogat dupa ce se vor face aceste cartiere? Dupa ce se vor construi ele in acele locuri, si nu in alta parte? Va avea brasoveanul mai multi bani? Sau vor fi doar satisfacute niste gusturi sadice ale unor parveniti inconstienti?

                                     Sapaturi fara rost

                                                                   Fundatii monstruoase

                             Va doresc o viata cat mai lunga si mai mizerabila!

4 responses to “Aigoloehra si arutcetihra

  1. “Este simplu de vazut ca aici mai sus arheologia si arhitectura si-au luat hainele pe dos. Daca era dupa mine nici nu le-as mai fi imbracat, le lasam sa umble goale prin lume, in felul asta as fi vazut si eu ceva frumos.”
    imi place comparatia.

  2. ma bucur. dar cat de importante sunt decoratiunile si podoabele in arta! fara haine arhitectura cred ca e de prisos.

  3. ptr mine hainele sunt importante ca imi creeaza confortul acela de a-mi ascunde unele defecte( cu toate ca nu ar trebui sa spun acest lucru, deoarece TREBUIE sa fim increzatori in noi si sa ne mandrim cu corpul nostru, BLA BLA BLA)
    si ptr ca imi pune imaginatia in miscare,ca sa zic asa.
    dar, sunt 2 aspecte in care cred :
    1. niciodata sa nu lasi hainele sa fie mai presus de tine ca si individ, si ele sa iti ia fatza prin stralucire mai mult decat poti lua tu fatza cu inteligenta si bunul simt.
    2. o haina oricat de simpla ar fi ea sau complicata, se imbraca cu ATITUDINE. aceasta face totul.
    p.s.m-am abatut putin din drum,dar eram in trecere si nu m-am putut abtine…

  4. ei nu-i nimic, mai ales ca nu esti din bv. problema mea este una strict locala

Leave a Reply

