Despre tipat

Este manifestarea care nu ne place sau care ne place dar care ne sperie. E cea despre care, paradoxal, as spune, am vrea sa tacem, ca si cum daca toata lumea ar tacea cand este vorba de tipat, el ar putea trece neobservat si neauzit.

Tipetele nu au valoare decat atunci cand sunt de scurta durata

– cele care se prelungesc se transforma in vaiete, in plansete babesti, intr-un bocet, care-ti poate inspira poate mila dar care in nici un caz nu-ti mai atrag atentia, in nici un caz nu o mai fac cu aceeasi intensitate.

Tipatul trebuie sa te rascoleasca, trebuie sa te faca sa te opresti, sa te intorci, sa te inspaimanti. Este cel care rupe normalitatea, o zdruncina.

Cuvintele nu sunt tipete – asta e tragedia mea si in felul acesta isi bat joc ele de mine…De aceea uneori cuvintele mele nu se aud, chiar daca sunt intelese.

Tipatului nu i se opune tacerea. Tacerea este un tipat, asa sa stii…Tipatului i se opun cuvintele, cele care va dau curaj si care va ajuta sa ingropati si sa innabusiti tipatul. De aceea cred ca nimeni nu raspunde unui tipat cu un alt tipat ci incepe sa vorbeasca, adica sa vomite vorbe, pentru a normaliza dezastrul si falia pe care tipatul le creaza.

Tipatul este un cuvant inghetat si care incepe sa se dezghete. Este inceputul unui cantec si sfarsitul unei conversatii. Este cel care rupe gheata si de care eu nu ma pot folosi. Tipatul sunt culorile de toamna, incremenite in copaci si sol, ce se agata cu disperare de norii ce o iau la fuga. Tipatul este tacerea cerului pe care nu o auzim.

Imi place un tipat foarte mult – cel al lui Syd, in sensul ca e creat de el, mi se pare ca e in Set the controls for the heart of the sun(?) in Piper at the gates of down(?).

Pa pa

urlet

6 responses to “Despre tipat

  1. Ce-ar fi dacă toată lumea ar ţipa în acelaşi timp? Ar auzi cineva ţipătul colectiv sau rezultatul ar fi un sunet de fond care de obicei este ignorat?… Tăcerea este cel mai izolat ţipăt…

  2. da exact, bogdan, cel la care noi, am sa folosesc pers la plural, nu suntem uneori atenti sau suntem surzi, ca sa zic asa, captivati si adormiti de zumzaiala ce ne inconjoara si care este in capul nostru.
    cred ca am gresit – tipatul e pe umma gumma, un album la care a participat si barrett partial

  3. Stii cum zic ardeleni la `arunca-l` `tzipa-l ma`.
    Regionalismele au o legatura mai directa cu sufletul cuvintelor.A tipa inseamna a arunca ceva,ceva intens din tine.

    Si nu degeaba cred ca ai ales poza cu femeia.
    Sau e Eminescu 🙂

  4. simpatizezciupercute

    tipatul ma descopera de un strat de piele. ca si cum ar vre sa ma purifice. dar n-o face decat pe moment. uf

  5. da, ma gandeam eu ca vei veni! 🙂

  6. simpatizezciupercute

    am revenit:”>

Leave a Reply

