In cautarea traseului de bicicleta

Am ajuns in cele din urma acolo unde imi propusesem mai demult sa merg si unde, pana la urma eram dator sa ajung, fiindca traseele mele cu bicicleta cam ramasesera in aer, ca sa zic asa, iar asta fiindca imi lipsea un amanunt care sa le aduca inapoi pe pamant. Am plecat ieri pe la pranz, adica dupa ora doua, asta fiindca si duminica mai am alte treburi de rezolvat. Mi as fi dorit sa plec de dimineata, cat mai devreme, ca sa ma bucur pentru cat mai mult timp de lumina cenusie a primei zi de noiembrie. In felul acesta poate ca as fi reusit sa ma bucur mai mult de culorile ce au devenit din ce in ce mai egoiste si mai ascunse cu noi, oamenii. Dar asta e…Bine ca am plecat.

Era foarte frig, prin urmare imi luasem si o sapca dar si o caciula la mine, plus manusile, fiindca stiam ca cel mai groaznic lucru este sa ti inghete mainile pe ghidon. Cel mai rau stateam la nivelul picioarelor, insa mi am zis ca pedaland nu voi avea probleme cu frigul, fiindca ma voi incalzi.

Scopul meu era sa ajung la Bran, ca sa gasesc un drum care sa ma duca tot aici, altul decat cel prin Tohan si Sirul Vamii. Stiam de unul care leaga Branul de Zarnesti, insa nu eram sigur daca poate fi folosit pe bicicleta si cum se ajunge la el dinspre Zarnesti. Asa ca, trebuia sa pedalez pana in Bran, iar de aici sa ma intorc in Brasov prin Zarnesti – Rasnov – Poiana brasov. Speram sa mi ajunga timpul, asa ca am inceput sa pedalez. Pana la Bran am ajuns destul de greu, nu stiu din ce cauza insa nu puteam sa merg in viteza, mai ales cand aveam portiuni de urcare. Am facut pana la castel aproape 2 ORE (?), foarte mult pentru asteptarile mele. Era 4 si ceva cand m am oprit sa fac si eu  o poza la castel. In rest nu am stat deloc in Bran, am plecat sa mi caut drumul. Am luat-o pe langa parcul din centrul Branului, prin partea dreapta a acestuia cum vii dinspre Brasov, iar apoi am facut la dreapta. Am intrat imediat in Predelut si am aflat ca de aici se merge direct pana in Zarnesti.

Imag267

Drumul este foarte bun, fiind asfaltat pana la iesirea din Predelut, doar ultima portiune inspre Zarnesti este neasfaltata, este drum de tara, astfel ca nu se poate merge decat cu un mountain bike. Jumatate din drum este de catarare, existand mici serpentine, insa catararea nu este foarte grea, mai ales dinspre Bran. Daca traseul se parcurge invers atunci este mai dificil deoarece catararea de pana la Predelut se face pe drum neasfaltat…

Dar ceea ce ma interesa era sa gasesc iesirea din Zarnesti spre Bran, una care nu este foarte usor de gasit, mai ales ca nu exista nici un indicator. In primul rand nu trebuie urmat indicatorul de la intrarea in Zarnesti care ne duce spre Bran, deoarece acela ne scoate tot in Tohan, fara sa treaca prin Predelut. Pentru a ajunge la acest drum trebuie sa mergem pe langa calea ferata, pe langa blocurile fantoma, spre centrul Zarnestiului, si sa intram in cartierul de jos, Caraiman.  Chiar pe langa primul bloc din acest cartier se face o strada neasfaltata care ne duce la Predelut, strada Branului adica cea pe care o cautam.

Imag268

Drumul merita facut, indiferent de anotimp, cred eu, chiar daca este foarte frig, dar nu este umezeala. Peisajul este minunat, splendid, drumul urcand molcom pe costise, iar in ambelele parti ni se arata muntii, intr-o parte Piatra Craiului, iar in cealalta Bucegii. In vai se zaresc casele din Bran, Tohan sau Zarnesti. Este un traseu care nu trebuie ratat si cred eu ca este cea mai buna legatura intre Brasov si Bran. Mai mult decat atat: nu este circulat aproape deloc de catre masini, astfel ca ne putem bucura de linistea intregului drum…

Prea mult nu am putut zabovi deoarece inca aveam probleme cu catararile iar cele din Predelut chiar mi au dat de furca sic!. Mai mult simteam ca incep sa mi inghete degetele de la picioare si mai aveam mult de mers, cel putin asa credeam eu – trebuia sa urc Poiana. Asa ca dai, pedaleaza si gata. Dupa zarnesti parca am inceput sa merg mai bine la drum intins, insa deja era 5.20 cand am intrat in Rasnov. M am oprit sa mananc un biscuite deoarece mi era foame si sa vad ce mai fac – merg prin Rasnov sau nu? Ma atragea traseul si vream sa ma tin de plan, insa frigul si oboseala isi spuneau cuvantul deja. Nu stiam ce sa fac!

M am uitat la cetate – luminile ei ardeau frumos in seara mea cenusie, ma ispiteau si imi doreau sa le cuceresc. Asa ca am zis fie – ma tin de promisiune si am placat spre Poiana. Era deja complet bezna – nu eram decat eu si farul meu, de care mi era putin dor. Am iesit rapid din Rasnov si am inceput catararea prin padure. Nu vedeam nimic, doar lumina farului meu. In rest – noapte. Stiam traseul asa ca nu mi faceam probleme, insa la catarare mi era foarte greu – probabil din cauza frigului muschii nu puteau sa depuna un randament bun cu un efort mic. Erau momente cand nu mai puteam sa pedalez…Au mai trecut cateva masini care spargeau intunericul noptii… Se facea insa imediat liniste, dar pedalatul era din ce in ce mai greu, si inca nu imcepuse catararea cea mai dificila. Mi am dat seama ca nu voi ajunge usor in Poiana, mai mult decat atat, ca voi ingheta zdravan si ca s ar putea sa cedez undeva pe traseu. Am renuntat si mi am intors bicicleta…Am plecat spre Rasnov si de aici Cristian.

Am ajuns la masina pe la 7 si ceva – inghetat bocna- in ciuda efortului depus. Afara erau 0 grade, iar incaltarile mele de marca nu faceau fata la asemenea condtii, le am injurat zdravan cred vreo 10 min incontinuu, pana am intrat in Brasov. Mi era foarte dor de Biserica Bartolomeu, iar picioarele mele erau complet degerate. Muschii ma dureau in asemenea hal ca aveam impresia ca am facut 100 de km, desi traseul a fost mult mai scurt decat unul de vara…

Am ajuns in cele din urma la Livada Postei si am dat drumul la caldura in masina. Pana in Sacele de abia mi s-au dezmortit degetele de la picioare, si a mai durat 1/2 ora pana cand mi au trecut toate simtomele.

Dar eram multumit totusi – imi gasisem drumul! 🙂

10 responses to “In cautarea traseului de bicicleta

  1. simpatizezciupercute

    te urasc ca poti sa-ti iei bicicleta si sa pleci. de parca nu traiesti intr-un oras plin de nebuniile tineretilor puerile. oricum, cand ajung prin brasov sa ma iei la o plimbare. am zis.

  2. ok te astept si sa stii ca am doua biciclete, asa ca nu trebuie sa vii cu ea in spate! 🙂

  3. Vreau şi eu cu bicicleta :)…Prin Bucureşti poţi să mori dacă o foloseşti…Şi eu mai vreau să trăiesc 🙂

    • da din pacate asa e, dar cand am fost acum vreo doua saptamani pe acolo chiar m a impresionat numarul mare de ciclisti care treceau prin otopeni. nu stiu unde mergeau, daca exista trasee prin preajma bucurestiului, insa erau foarte bine echipati si pareau foarte pasionati.

  4. Ai revenit cu toacla pe pamant sa inteleg!
    Poate sti traseul da ti-l zic.
    Rasnov dreapta catre Zarnesti
    Posibilitate luat la dreapta catreVulcan si iesi la Codlea sau mergi inainte catre drumul Sinca Noua si Veche daca ai trecut dealul in Poiana Marului posibilitate sa iesi la Persani.

    De asemenea e un catun cu plecare din Vulcan imi scapa numele.si cam pe toate drumurile acestea ai nevoie de mountain bike

  5. salut.
    se poate trece cu masina de la bran la zarnesti prin predelut???ma refer la portiunea aia de drum de tara?
    multumesc mult si astept raspunsul tau.

  6. da. mare parte din drum, pana la iesirea din predelut este asfaltata. drumul de tara este cu probleme, in special la iesirea din zarnesti spre bran, unde sunt gropi zdravene, asta daca nu cumva le-o mai fi reparat natura :). nu este cel mai bun drum pentru masina si in nici un caz pe vreme ploioasa, insa dca ai trecut de acea portiune nu mai sunt alte probleme! 🙂

  7. multumesc mult!

Leave a Reply

