Istoria mafiei II

Ca un adevarat pasionat de istorie, care nu are timp de pasiunea lui, incerc sa mai scriu un capitol la marea carte a istoriei mafiei.

Mi-am amintit intr-o zi de mineriade si de acuzatiile ce i s-au facut “bietului” Ratiu, transformat in mafiot in 90, motiv pentru care am scris prima parte. Ceea ce incercam sa fac este de fapt istoria unei manipulari – in acest caz extrem de concret este vorba de manipularea realizata folosind imaginea de mafiot. Fiindca in urma cu 20 de ani, pentru romanul care de abia descoperise caracatita holliwoodiana, mafiotul, prin excelenta, era traficantul de droguri, Ratiu a fost transformat intr-un astfel de mafiot de catre adversarii de atunci. Iar jocul a prins – efectul a fost de succes, fiindca oamenii chiar s-au infiorat la gandul ca Ratiu avea droguri ascunse in papion sau mai stii pe unde. Daca s-ar fi zis atunci ca Ratiu este un baron local, care vrea sa ia petrolul sau vreun combinat de pe cine stie unde, noi, inocentii democretiei, n-am fi inteles nimic, probabil, dar mai mult decat atat, aceasta imagine  de mafiot, ca baron local, nici nu se dorea a fi folosita, probabil fiindca i-ar fi desteptat mult prea repede pe romanii cei inocenti… . Atunci ni s-a servit o imagine a mafiotului mult mai inofensiva-dar mai de efect atunci = cea a traficantului. Si cat de inspaimantator era Ratiu…

Ce se intampla acum?

Acum avem termenul de mogul, dar este acesta potrivit pentru a surprinde ceea ce este Mafia in Romania? Asta mai ales acum cand de baroni nu mai are de ce sa ne fie frica(?), fiindca oricum s-a luat mai tot ce era de luat? Prin urmare, intrebarea, marea intrebare este daca,  termenul de mogul  este folosit pentru a ne abate atentia, still, de la adevarata mafie, care de fapt continua sa se dezvolte in liniste – si nu ma refer la traficantii de droguri sau de oameni sau este termenul care chiar numeste “mafia”?

Mogul ar fi cel care poate sa puna stapanire nu atat pe curtea mea sau pe casa mea. Poate ca deja a facut-o. Nici pe contul meu sau economiile mele. Pe masina mea sau perna pe care dorm noaptea atat de linistit. Despre trupul meu ce rost mai are sa vorbesc – s-ar putea sa dispuna de el deja cand mergem la munca. Mogulul, noul mafiot, ar fi cel care ar pune stapanire pe mintea mea, pe ideile mele, pe modul meu de a vedea lumea si de a o trai. Ar fi cel care crede ca poate sa aleaga in locul meu si care crede ca ma poate face sa aleg asa cum ar vrea el sa o fac eu. Mogulul, adevaratul mafiot, este cel care in 90 imi spunea ce anume este un mafiot si ce anume nu este.

Probabil ca acesta este noua Mafie = una care nu mai actioneaza prin deposedare, ci prin luare in posesie – insa nu mai este interesata de combinate sau banci, le a luat deja, ci este interesata de mintea mea, cea pe care inca nu o are, cea pe care trebuie sa o controleze, sa o posede!

Probabil ca din acest motiv este atat de important inca votul – fiindca la vot nu se merge, sau nu trebuie a se merge, cu stomacul sau cu palma. Adica, nu se voteaza cu burta – ci se voteaza cu mintea – cea pe care, principial, nu ne-o poate poseda altcineva!

Leave a Reply

