Confesiunile unui ciudat – o leapsa ciudata

Intotdeauna mi a fost greu sa vorbesc despre ceea ce este ciudat in ceea ce ma inconjoara sau despre ceea ce este ciudat la ceilalti oameni. Nu stiu de ce, insa mult mai usor mi-a fost sa folosesc cuvantul de interesant in locul celui de ciudat, cuvant ce mi se pare ca nu are si o implicatie morala, precum cel de ciudat. Poate ca mi-este greu sa vorbesc despre ceea ce este ciudat, fiindca mereu am incercat sa accept ceea ce faceau ceilalti intocmai asa cum il faceau, fara sa comentez sau sa-l analizes prea mult. Am considerat ca ceea ce fac ceilalti este normal – asa ca l-am luat asa cum era, ca fiind de la sine inteles oarecum. Sau poate ca niciodata nu am crezut intr-o cale normala sau intr-un mod normal pe care ar trebui sa-l urmam cu totii sau conform caruia ar trebui sa ne traim vietile. Sau poate ca nu am vrut sa vad ciudatul, fiindca mi-era teama ca eu nu voi fi niciodata in stare sa fac ceva demn de a fi considerat ciudat…Nu stiu!

Astfel ca, ciudatul si ciudatenia nu se mai delimiteaza atat de simplu in viata mea si nici in vietilor celor din jur. Caci pana la urma, ce este ciudatul? Ce inseamna cuvantul ciudat? Cred ca, este ceva ce nu se incadreaza in tiparele comune si care ne face sa devenim curiosi, atenti…Ceva care trezeste tot soiul de intrebari, unele la care nu putem sa dam un raspuns imediat… Spre exemplu, un om poate sa fie un ciudat datorita modului in care isi piaptana parul – asta ne atrage atentia, fiindca nu este ceva comun, pe de alta parte, nici nu intelem de ce el alege sa-si pieptene parul in modul acela. Prin urmare, omul respectiv devine pentru noi un ciudat…Ca o paranteza, din acest punct de vedere, eu nu sunt un ciudat, poate fiindca niciodata nu mi-a placut sa ies in evidenta, iar ciudatii, tocmai pentru faptul ca ies in evidenta sunt niste ciudati. Eu sunt mai degraba omul normal, sters, invizibil…

Fiind un om atat de sters nu prea cred ca exista ceva deosebit la mine incat sa merite sa vorbesc despre el!

Asta ar fi poate una dintre ciudateniile mele- aceea ca nu inteleg foarte bine ce este ciudatul sau ca nu cataloghez cu foarte multa usurinta ceva ca fiind ciudat…

As mai putea spune, legat de acest subiect, ca nu prea sunt un fan al leapsei. Adica, mi se pare ca ele se termina intotdeauna cu mine. Nu inteleg de ce trebuie sa pun pe altcineva sa faca ceva ce eu deja am facut si poate ca nu mi-a placut. Mai mult decat atat, nu vreau ca cineva sa faca ceva daca nu-i face deloc placere. Gandul asta m-ar ingrozi!!! Adica cum, sa faci ceva doar asa, ca sa pari mai interesant sau ce? Asa ca o alta ciudatenie ar fi ca niciodata nu am inceput o leapsa, dar mai mult ca sigur ca multe  s-au terminat cu mine…Chiar cred ca lipsa mea de entuziasm in ceea ce priveste o leapsa poate fi molipsitoare!

Ce sa mai si zic? Acum, cand as avea totusi ocazia sa ma fac auzit, cand ceilalti mi-ar putea citi gandurile si ar putea sa vada dincolo de simplitatea, banalitatea, neinteresantul si fadul in care viata mea stearsa se desfasoara in cea mai mare parte a ei? Dar nu stiu ce as putea spune, fiindca nimic din ceea ce fac sau zic nu mi se pare a fi iesit din comun sau extraordinar si, asa cum am mai spus, nu vreau sa plictisesc si nici sa enervez pe nimeni…

Macar de-as fi fost bolnav, psihic sau in vreun alt fel…Nu stiu…Dar aia nu este o ciudatenie, aia este o anormalitate, una care ii supara pe ceillalti, deci care poate fi periculoasa, in nici un caz nu i face ciudati, aia sunt doar anormali, nebuni, dusi, sau cum le mai zice!…Dar nu sunt, sunt un om normal si cam atat…

Leapsa mi-a venit de la Alina, si desi am negociat cat am putut de mult, nu am reusit sa scap, asa ca a trebuit sa o fac, chiar daca mai chinuit, asta mai ales ca Alina are si alte arme ale negocierii, precum faimosul ei topor…

5 responses to “Confesiunile unui ciudat – o leapsa ciudata

  1. Da, dar am si obtinut cel mai fain raspuns dintre toate 🙂
    Si castiga toti cei care te citesc, nu doar eu 🙂

  2. acun chiar ca mi vine sa te hacuiesc…:)

  3. Am vorbit serios 🙂

Leave a Reply

