Bratocea – Traseu cu bicicleta

Am inceput sa descriu acest traseu in articolul anterior, el fiind cel de-al treilea traseu nou pe care l-am facut anul acesta si pe care l-am facut la propunerea si initiativa lui Radu.

Am avut doua incercari de a ajunge la Bratocea, cea dintai poticnindu-se pe undeva pe la Babarunca, cea de-a doua sa spunem ca si-a atins telul, insa cu cateva retineri, sau mai curand cu o fuga…Ca si in prima saptamana, adica sambata trecuta, si acum am plecat dupa ora 19, iar eu am pedalat destul de greu, resimtind poate oboseala ce s-a acumulat dupa o saptamana de munca, oboseala si frustrarea acumulate in ziua asta de sambata. Am ajuns la baraj dupa vreo jumatate de ora, adica destul de mult, daca tinem cont ca in sambata anterioara am facut cam 25 de minute. La Babarunca am ajunz dupa o ora si 15 minute, adica am facut mai mult cu 10 minute decat am facut intaia oara.

Catararea propriu-zisa, cea care incepe de la Babarunca si ne duce pana in varful pasului Bratocea, mi-a luat cam 25 minute si am dat cam tot ce am avut eu mai bun in mine la momentul respectiv. Radu, care are o experienta mult mai mare, a mers mult mai usor, fiind nevoit sa incetineasca pentru ca sa nu ne despartim. In total traseul Sacele – Bratocea a durat cam 1, 40 de ore, fiind parcursi cam 28 de km de traseu, in cea mai mare parte de catarare. Traseul este foarte frumos, de-a lungul sau trecem pe langa barajul de acumulare, care ne ofera o priveliste frumoasa, pe langa Santuri – Bradet, o mica zona de agrement, cu restaurante si pensiuni, iar apoi intreg traseul trece prin padure, serpuind alaturi de cursul apei, pe care nu o paraseste decat inspre final cand se urca mult in altitudine. Partea de final are o catarare foarte buna!

Nu am reusit sa ajungem sus, fiindca chiar inainte de ultima curba am fost anuntati ca la popasul din varf este un urs. Radu a spus sa mai mergem totusi macar sa vedem ursul de la distanta. Doar cateva pedale a mai trebuit sa dam fiindca in fata noastra s-a ivit ursul, ce cobora pe asfalt, probabil dorind sa ajunga la urmatorul popas, unde mai sunt cateva tomberoane. In momentul cand ne-a vazut a intrat in padure, iar noi, cand l-am vazut, am intors bicicletele si da-i pedale la vale, cu viteza! Daca eram singur probabil ca nu m-as mai fi dus mai departe, cand am aflat ca este ursul pe acolo, si daca nu m-as fi bizuit pe faptul ca nu va putea sa vina dupa noi la coborare, pe asfalt, in mod sigur ca as fi renuntat din start la curiozitatile mele. Insa asa ramane partea buna ca am reusit sa vad ursul de sambata seara…

Traseul – Din brasov se merge spre Sacele. Orasul se parcurge pe toata lungimea sa, iar apoi se urmeaza drumul spre Cheia, pe drumul national. Nu este foarte circulat, insa fiindca este ingust, camioanele sunt nevoite sa faca depasirile destul de strans.

Traseul este de catarare si se poate face in aprox 1, 15, insa cel mai bine este sa-i acordam o dupamiaza intreaga, mai ales datorita frumoaselor locuri de popas care sunt pe traseu.

Bratocea – despre cuvinte si sfarsituri indubitabile

Cate ceva despre ce inseamna Bratocea sau ar putea sa insemne gasim aici. Se pare ca originea cuvantului sta in Slava, si ne duce la un nume Braslav, adica intr-un punct mort. Este pacat ca nu se pot stabili etimologiile numelor de locuri de la noi, asa cum se poate face in limba franceza, de exemplu. Pe langa faptul ca sursele de informare sunt putine, originile cuvintelor sunt de obicei ascunse in alta limba…

Leave a Reply

