Chichis – mila de bicicleta

Cand ti se pare ca oriunde ai merge, ai ramane tot aici…

Cauti o experienta care sa te schimbe, in urma careia sa simti ca ceva s a modificat, ca in urma ei s a produs o schimbare, ceva in genul bronzului pe care o zi petrecuta la malul marii ti l ofera soarele…

E pana la urma poate frica de trecerea timpului sau poate o sete prea mare de viata, sete ce nu poate fi potolita de viata asta de zi cu zi. Iti pui sperantele intr o calatorie, intr una la sfarsitul careia sa simti ca s a intamplat ceva cu tina, ca s a petrecut ceva, ca nu mai esti chiar tu, cel care erai inainte sa pleci…

E ceva de genul unei cicatrici, care te face sa te simti altfel, care te leaga de o anume experienta, sau e ceva de genul unui tatuaj, ce l tii ascuns de privirile celorlalti…

De cele mai multe ori dorinta sa merg intr un anumit loc imi este  trezita de faptul ca trec pe acolo cu masina si vad un copac sau o casa, o biserica sau , stiu eu, un gard negru, de lemn, ce sta sa se prabuseasca si mi se pare ca masina ma face sa trec prea repede pe langa oricare dintre acestea, ca , asa cum mi le dezvaluie, tot asa de repede viteza mi le fura si le arunca undeva in penumbra, indaratul meu, si atunci un dor sau o frustare, o neliniste nu-mi dau pace si ma tot indeamna sa ma intorc, sa ma uit la toate acestea in liniste, sa le las sa ma vrajeasca, sa le las sa mi spuna secretele lor, sau doar cate ceva despre viata lor.

Asa s a intamplat si cu Chichisul, care m afacut sa revin la el si, spre bucuria mea, vremea a tinut cu mine, soarele a transformat totul intr-o plaja aurie, iar sarbatoarea i a facut pe oameni sa fie mai senini, mai calzi…

Chichisul este o comunba micuta, situata la o mare intersectie de drumuri, un drum ce duce inspre Sf Gheorghe si mai sus spre Odorheiul Secuiesc si un drum ce duce spre Oituz si Moldova. Drumuri vechi pe unde s-au scris multe istorii. Dar daca mergi dispre Brasov spre Tg Secuiesc si treci prin Chichis fara sa te abati din drumul national nu ai vazut absolut nimic din aceatsa comuna, decat poate niste case care sunt la fel cu multe alte case de prin Transilvania.

Dar nu  – aici exista trei biserici, una mai frumoasa decat cealalta, biserici vechi! Aici exista multe case vechi, frumoase, hambare, fantani amenajate frumos!

Cel mai mult mi a placut la insa la Chichis drumul plin de curbe, care parca te poarta dintr un loc nou in altul, si ansamblul format din casa parasita, Biserica veche si, ceea ce probabil ca a fost casa rece, ansamblu din care se vede cate ceva in ultimele doua fotografii…

Leave a Reply

