Indiscretie

De multe ori poate ca ne gandim cum decurgea viata in urma cu ceva vreme, atunci cand drumurile intre sate erau practic inexistente, cand nu existau telefoane, iar despre televizor sau internet nu mai are rost sa pomenim. Cum era atunci cand iarna era grea, noaptea lunga si oamenii erau atat de izolati unii de ceilalti?

Vinerea asta am ajuns intr-o localitate, sa spunem, putin altfel decat altele, situata in jud Brasov. Spun doar putin altfel fiindca in ziua de azi cam peste tot gasim cam aceleasi aspecte, doar mici diferente. Am mers la o familie ce locuieste intr-o casa veche, cu gospodarie mare, care ii ajuta sa traiasca bine, desi cu multa munca, insa fara sa si faca griji pentru ziua de maine. Casa in care locuiesc este una de tip sasesc, cu o poarta mare la intrare si cu un sopron mare in spate, curtea fiind astfel incercuita si pazita din toate partile. Am mancat un pui facut la cuptor cu piure si un fel de tocana picanta, mancarea fiind delicioasa, dupa care eu si cu proprietarul casei am iesit in curte. Curiozitatea m-a facut sa-l rog sa mergem sa vad si eu gradina casei, mai ales ca vremea era frumoasa si aerul curat. Dupa ce am trecut de sopron insa, am ramas surprins – in fata mea se deschidea o vale intinsa, atat spre stanga, cat si spre dreapta. Singurul hotar ce-l puteam deosebi era unul natural, adica un parau ce susura in vale, caci in rest nici garduri, nici movile, nimic nu despartea o gradina de alta, proprietatea unui vecin de proprietatea celuilalt. Puteai sa treci dintr-o gradina in alta fara nici o problema, puteai sa vezi ce a cultivat vecinul sau ce are in sopron. Doar acesta ascundea de ceilalti gospodaria vecinului, in rest totul era deschis.

Leave a Reply

