Traseul de la Comana

Si acesta este un traseu care ne duce prin locuri cu specific transilvanean – biserici fortificate, ruine ale unor cetati, natura cu un relief ce nu inceteaza sa te uimeasca…Pretutindeni soapte si indemnuri…

Traseul l-am inceput de la Sercaia, din doua motive:

1. amintirea ca aici e o biserica masiva, cu o culoare stranie.

2. din Sercaia poti sa iei calea unui drum-poteca ce te duce inspre locuri ascunse, pe unde dai de un pod vechi de lemn, de balti si pajisti inundate;

Memoria nu ma insela pe de-a-ntregul, caci asa era, aici se afla biserica de culoare plumburie, biderica-pamant. Impunatoare in vesmantul ei de plumb, biserica este o provoace pentru orice ideal de inocenta si naivitate posibil pe pamant.

Vazand-o intr-o zi cu soare si cer senin, ma intreb cum o transforma ploaia, atunci cand deasupra ei se aduna norii grei si cenusii, atunci cand ea devine mai intunecata, mai plumburie. O vad ca pe o Mare Doamna, retrasa-n sine, refuzand oamenilor speranta calea spre o lumina alba, pura.

De ce au ales oare localnicii aceasta culoare?

Am plecat spre Halmeag,  nerabdator sa ajung la podul peste Olt. Intreg podul este construit numai din lemn, marturie a priceperii mesterilor de demult. I-am facut cat mai multe poze, rugandu-ma ca totusi sa nu intre si acest pod intr-un proces prostesc de modernizare, dupa parerea mea fiind suficienta doar intretinerea lui pentru a nu disparea de la sine. 

In Halmeag am redescoperit atmosfera din Bicfalau, deosebirea fiind ca aici biserica mi s-a parut mai frumoasa, iar asta poate si datorita faptului ca ea o gazduieste pe Doamna Alba, unii ar spune cu inima de piatra, cred ca initiatii stiu despre ce este vorba. Dar poate ca am fost eu norocos si totul stralucea atat de putenic in soare- biserica alba, contrafortii, turnul cu ceasul negru, crucile mormintelor acoperite de liane…

Am plecat. Am urmat poteca peste poieni, pe langa balti , pe un drum-poteca ce parea sa fie smuls dintr-un taram de vraja, in care cresc paduri magice cu salcii plangatoare, iedere, liane si flori bogate. Poteca era ca un tunel luminat de sclipirele jucause ale luminii ce se strecura printre frunze.

Pana in Comana sunt mai multe variante de drum eu l-am ales pe cel care se tine cat mai aproape de Olt. In Comana de Jos nu am stat prea mult, deoarece eram prea nerabdator sa ajung in Comana de Sus si sa vad daca voi putea descoperi Cetatea.

Aici am dat peste o bogata retea de drumuri forestiere, dintre care si o cale care duce pana in soseaua asfaltata ce trece prin Valea Bogatii, de la Brasov la Sighisoara.

Deja mi se infiripa in minte gandul unui posibil traseu care sa plece din Brasov spre Sibiu si care sa se intoarca in Brasov folosindu-se de acest drum forestier. Momentan, pe mine ma interesa  sa gasesc drumul care ma va duce spre Cetate. Am gasit potecile spre Coloanele de Bazalt, spre Pastera Comana, insa nu am avut ragazul sa ma opresc la ele, sperand ca astazi imi voi atinge vizul: voi ajunge la cetate.

Nu am gasit drumul. La un momendat, mi-am lasat bicicleta si am inceput sa merg prin padure pe jos. Degeaba, nu am aflat creasta unde se afla Cetatea, deocamdata a ramas ascunsa.

Acum, cand scriu, imi dau seama ca m-am ales cu proiectul unui traseu viitor, care sa ma readuca in aceste locuri atat de faine si care sa sa ma duca mai aproape de Cetatea din Comana.

Deocamdata s-a terminat!

Intreg traseul de la Sercaia pana la Comana de Sus merita parcurs si este un traseu parca facut pentru bicicleta. Sunt multe locuri cu valoare istorica, dar si peisajele sunt deosbite. Oltul, zonele inundate, podurile, muntii Fagarasului, zariti din cand in cand in departare, dealurile molcome si bogatia de trasee pe drumuri de padure.

Ceea ce imi da si mai multe incredere in viitor este faptul ca din Sercaia si Halmeag pot porni pe mai multe trasee care sa aiba loc pe drumuri marginale, trasee pe care le-am descoperit cu ocazia acestei iesiri si pe care sper ca voi putea sa le parcurg intr-o zi! O privire aruncata pe harta este suficienta pentru a le descoperi.

Important este sa iesi!

Sercaia – Halmeag – Comana de Sus

Despre Comana –  http://comanadejos.blogspot.com/un blog despre comana

http://ro.wikipedia.org/wiki/Com%C4%83na_de_Sus,_Bra%C8%99ov

http://econ.unitbv.ro/dnn/Default.aspx?tabid=102: despre pestera

Iata si cateva poze pe care am reusit sa le fac pe drum :

Bisetica plumburie din Sercaia

Podul de lemn peste Olt

Drumul dintre Halmeag si Comana

Advertisements

6 responses to “Traseul de la Comana

  1. Salut! Frumos scris.
    Inca demult pandesc sa fac acest traseu, cu vizita la Cetate si la Piatra Cioplita, dar as vrea sa traversez si sa ies in Crizbav. Stiu ca e drum si se poate iesi usor in Bogatii, dar spre Crizbav nu stiu daca este posibil fara prea mult push-bike pieptis printre copaci. O fi macar poteca de legatura intre cele doua drumuri…?
    Voi in cat timp ati facut acest traseu?

  2. Salut, nu stiu daca se poate merge spre Crizbav, ar trebui trecuti Muntii Persaniului, insa spre Valea Bogatii se poate merge si este un traseu foarte fain, adica drumul este foarte bun si sunt multe locuri frumoase de vazut pe traseu. Ca sa treci de la Comana spre Valea Bogatii, ai nevoie de aprox 4 ore, in cazul in care nu fortezi.
    Drumuri cat mai faine si In cazul in care vei merge spre Crizbav si vei reusi sa ajungi astept si eu o descriere a traseului! Salutare!

  3. Merci mult. Daca se poate trece, trimit descrierea si track-ul.
    Mi-a placut si ideea traseului circuit Dopca-Racos. Defileul l-am trecut de cateva ori cu barca si cred ca e tare frumos si pe bicicleta. Ai avut probleme cu tiganii in Augustin?
    Salut si un weekend fain!

    PS: pana la intrarile in trasee respectiv intoarcere, ai folosit vreodata trenul sau stii cum se procedeaza cu bitza pe tren? Eu am folosit doar masina dar asta obliga la circuit inchis…

    • Bafta in traseu, sper sa reusesti sa treci! Traseul de l aDopca mi-a placut foarte mult, din pacate insa l-am cam fuserit, adica l-am parcurs zic eu, cam repede pentru cat de fain este, insa sper sa ma reintorc. Mi-au placut foarte mult intalnirile cu Oltul si cred ca este foarte fain sa faci traseul cu barca.
      Multa bafta si sper sa ne intalnim in vreun traseu!
      Despre transportul bicicletelor cu trenul iata aici cam tot – http://qola.blogspot.ro/2012/08/despre-transportul-bicicletelor-pe-tren.html

  4. Buna! Felicitari pentru atricol. Eu sunt autorul blogului mentionat mai sus, despre Comana de Jos. Vreau sa iti spun ca ruinele cetatii se afla pe dealul Cetateaua 814m. Este greu de identificat si cetatea este cam impadurita insa se vad urmele unui zid de aparare.
    De cand nu ai mai fost pe-acolo s-a deschis in Comana de Jos un centru de informare turistica, cu ultimele standarde. Succes in continuare.

  5. Mersi pentru informatii. ma gandesc mereu cu placere la acele locuri si sper ca in 2016 sa revin pentru o tura completa (pestera si cetate)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s