Magura si Pestera

Desi m-am ferit de un traseu in aceasta zona pana acum, ma refer la zona Moieciu-Rucar, fara sa pot preciza clar o cauza, poate fiindca nu vream sa am de-a face prea mult cu turismul de sfarsit de saptamana sau fiindca, asa cum se intampla uneori, fugi de locurile de langa tine, cautand noul in alta parte, aiurea, m-am hotarat sa fac traseul de pe la Moieciu – Magura si daca timpul imi va permite pana la Pestera si de ce nu, poate peste dealuri, pana la Sirnea! Imi dadeam seama de la inceput cat de hazardat era planul meu, mai ales pentru o sambata dupa-masa, insa  probabil ca un avea o functie motivationala  faptul de a-mi propune un scop greu de atins. Nu am reusit sa ajung pana la Sirnea, nici macar pana la Pestera, calatoria mea sfarsindu-se pe la manastirea Pestera, insa ma consolez ca gandul ca desi nu am facut un traseu lung, am avut parte de unul, hai sa-l numim, “fotografic”!

Am plecat in traseu din Tohan, unde mi-am lasat masina, alegand drumul de la Zarnesti spre Pestera. Mai mult decat atat, am ales Tohaniul deoarece el este si legatura dintre drumul de bicicleta spre Bran si traseul spre Magura si Moieciu! Cred ca nimic nu este mai aiurea decat sa pedalezi pe drumuri nationale din zone turistice la sfarsit de saptamana, asa ca eu cred ca, daca este posibil, este bine ca aceste drumuri sa fie ocolite. In acest sens, un posibil traseu de la Brasov pana in Bran ar fi cel prin Poiana Brasov. Este drept ca este mai greu, insa este mai frumos. Ceea ce se pierde pe acest traseu este orasul Cristian, care merita vazut, insa se castiga prin faprul ca se poate ocoli drumul masinilor. Traseul ar fi cam asa – Brasov – Poiana Brasov (asfalt sau drum de padure) – Rasnov – Sohodol – Tohani – Predelut – Bran.

Eu din Tohani nu am mers spre Predelut, ci am intrat in Zarnesti, iar de aici am urmat indicatorul spre Magura.

Mergand dupa indicator, la intrarea pe drumul de padure a inceput o catarare dura, insa de distanta mica, care m-a dus direct in Magura. Este frumos de parcurs acest traseu fiindca exact in momentul in care se termina serpentinele si iesi din padure ti se deschide in fata, pana departe, tabloul in care se imbina cu atat de multa armonie vaile Moieciului. Ajuns aici ti-ai dori sa poti sa faci cate o poza in fiecare clipa sau, altfel spus, sa poti fotografia de fiecare data cand clipesti, atat de multa  frumusete ti se pare ca te inconjoara! Intr-un fel, exact ca intr-o fotografie, ti se pare ca frumusetea a incremenit pe aceste vai atat de pitoresti, timpul ramanand locului o clipa sa se admire ca intr- oglinda!

Leave a Reply

